28.11.2014

Kamomillaheppa

  Hyvä minä! Otin itteäni niskästä kiinni ja ompelin valmiiksi vuosi sitten aloittamani hupparin ;) Silloin leikkuuvaiheessa otti niin päähään että neulos pesun jäljiltä oli aivan vino ja vuorin trikoo rullasi reunoista ihan kamalasti, että koko tekele lensi nurkaan.


   Onneksi hupparin helmaan olin jättänyt käännevaraa ja hihatkin olin leikkannut niin pitkäksi kuin kangasta riitti. Helman kanttasin nyt resorilla ja ainakin tänä talvena se mahtuu vielä päälle, mutta kasvunvaraa ei pahemmin enää ole.



  Huppuun tein leveät reunat resorista, muuten kangasta ei olisi riittänyt.


  Onneksi sain tämän tehtyä valmiiksi, harmillista olisi jos niin kaunis kangas menisi hukkaan :)


  Pipo ja tuubihuivi ovat jo viime keväällä ommeltu, mutta silloin tulikin yllättäen kesä ja nämä jäivät kaappiin ja kuvaamatta. Nyt vasta muistin kuvata ne, vaikka koko syksyn olivatkin kovassa käytössä.


  Pipon kaava jostain ruotsalaisesta blogista, en nyt muista mistä. Tuubihuivin leikkasin niin leveäksi kuin vaan kangasta pipon leikkuun jälkeen riitti, ja se just sopiii kaksi kertaa kaulaan ympäri. Korkeutta huivissa sen sijan olisi saanut olla enemman, eli seuraavan kerran pitää ostaa tälläiseen projektiin ennemman kuin 50 cm kangasta.


  Pipon/huivin pehmeä joustocollege EK-sta, hupparin kankaat Majapuusta. Hupparin kaava Ottobren Funny Fox (4/2012).

11 kommenttia:

  1. On nuo kamomillahepan värit kyllä tyttömäisen ihanat ja mahtava on koko hupparikin. :)

    VastaaPoista
  2. Ihana huppari ja upea kohdistus etukappaleissa! Kannatti tehdä valmiiksi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Unelmallinen! Olen kyllä todella tyytyväinen että sain sen valmiiksi :)

      Poista
  3. Tää on aivan ihana! Minun on pakko kysyä: Kun nämä ihanat käy tyttärellesi pieneksi niin laitatko vaatteet jonnekin myyntiin tms? Tyttäreni tuossa olan takana huutaa, että "Äiti osta, osta" :-) Tuo sinun ompelujälkesi on kadehdittavan tarkkaa! Minulla ei riitä hermot tuollaisiin kohdistuksiin :-(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos Kikka! Olen pikkutarkka, tunnustan :) Olisi kyllä kasa vaatteitta myytäväksi, kun vaan saisin niitä kuvattua. Unikkikirpikselle laitan todennäköisesti, mutta ilmoitan tänne kunhan saan sen aikaiseksi :D Mutta laita s-postia vaan jos jokin tietty kiinnostaa ;)

      Poista
  4. HUUDAN heti tähän Kamomillaheppaan HEP; MULLE MULLE, tai siis tuolle meitin tytöllehän minä tätä!

    VastaaPoista
  5. Ihanan hupparin olet tehnyt, kohdistus edessä tosi hyvä.
    -Anna-

    VastaaPoista
  6. Saanko kysyä, olisiko mahdollista sun tehdä mun tytölle tuommoinen tilauksesta? <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Johanna, minä en ota tilauksia vastaan, valitettavasti :) Olen turhan tarkka ja mulla menisi tälläisen ompeluun ihan tuhottomasti aikaa :D

      Poista
  7. Harmi, mutta seuraan sitten vain katsellen edelleen mielenkiinnolla :) Kylläpä olisi hieno osata noin :)

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...